TILSKUD FRA NRGi NET A/S

VIDEREFORMIDLING AF TILSKUD

Håndværkere, installatører, leverandører og rådgivere kan indgå en samarbejdsaftale – en såkaldt aktøraftale - med NRGi Net A/S. Samarbejdet indebærer, at NRGi Net A/S giver tilskud til investering i de energibesparelser, du finder og realiserer ude hos dine kunder. Tilskuddet ydes i forbindelse med energiselskabernes energispareindsats.

Energitilskuddet kan give dig et ekstra salgsargument i forbindelse med energibesparende projekter hos kunderne, idet tilskuddet gør det billigere for kunderne at gennemføre energiforbedringerne.

Du skal være opmærksom på, at aktøraftalen med NRGi Net A/S skal være tegnet inden opstart af projektet hos dine kunder.

 

DET ER NEMT!

SÅDAN VIDEREFORMIDLER I TILSKUD FRA NRGi NET A/S

Det er nemt at videreformidle tilskud til energibesparelser, og I vælger selv, hvordan I vil håndtere ordningen. I kan vælge at indgå en aktøraftale med NRGi Net A/S. Eller I kan orientere kunden om ordningen. Forskellen på de to løsninger er, hvem der udarbejder dokumentation for realiseret energibesparelse, og hvem der modtager tilskuddet i den sidste ende. Se mere om de to muligheder nedenfor.

En aktøraftale giver mange fordele
Hvis I vælger installatøraftaleformen, er det jer, der indsender dokumentation for et udført energiprojekt til NRGi Net A/S. Det er også jer, der modtager tilskuddet. I kan helt selv vælge, hvordan I vil videreformidle pengene til kunden.

  1. I kontakter NRGi Net A/S og indgår en aftale om tilskud til et eller flere energispareprojekter
  2. I laver en aftale med slutkunden om overdragelse af energibesparelserne
  3. Når aftalen mellem NRGi Net A/S, dit firma og kunden er på plads, udføres energispareforbedringen
  4. I opgør og indberetter energibesparelserne til NRGi Net A/S
  5. NRGi Net A/S udbetaler tilskuddet til jer

Der er mange fordele ved at have en aktøraftale med NRGi Net A/S. Vi stiller bl.a. forskellige beregningsark til jeres rådighed. Beregningsarkene kan I bruge i den direkte dialog med kunden, da I nemt kan udregne tilskudsstørrelsen og driftsøkonomien i et givent energiprojekt. Beregningsarkene bruges desuden som dokumentationsskabelon, når I indsender realiserede energibesparelser til os. Det letter ikke blot jeres administration, det gør også behandlingstiden for udbetaling af tilskud til jer meget kortere.

Vi sparrer gerne med jer om mulige projekter inden for energirenovering og energioptimering. Det gælder både før, under og efter projektet.

Kundeaftale: En ekstra service
I kan også vælge blot at informere kunden om muligheden for tilskud. I dette tilfælde er det ikke jer, der har en aktøraftale med NRGi Net A/S. Det er derimod kunden selv, der direkte ansøger, indsender dokumentationen og modtager tilskuddet fra NRGi Net A/S.

  1. I orienterer kunden om muligheden for at søge om tilskud
  2. Kunden laver aftale med NRGi Net A/S om tilskud til et konkret energispareprojekt
  3. Når aftalen mellem NRGi Net A/S og kunden er på plads, ordres og udføres energispareprojektet
  4. Kunden indsender dokumentation for udført projekt til NRGi Net A/S
  5. NRGi Net A/S udbetaler tilskuddet til kunden

Denne løsning er lettere for jer at administrere, da det er kunden, der håndterer ansøgnings- og dokumentationsprocessen. Når I fortæller jeres kunder om muligheden for at få udbetalt et kontant tilskud, lægger I et ekstra lag til jeres professionelle service. I sikrer, at kunden informeres om ordningen på forkant, så denne ikke ender i en uheldig situation, hvor energiforbedringen er udført, før tilskudsaftalen er på plads. Og kunden dermed taber penge.

I kan eventuelt udlevere vores ansøgningsguide til jeres kunder. Det gør det meget nemmere og enklere for kunderne at ansøge direkte om tilskud til energibesparelser, da de ved lige præcis, hvor de skal søge om tilskud, hvad de selv kan søge tilskud til, og hvad de skal gøre, når de er i gang med at ansøge.

Få mere at vide
Du kan læse mere om energispareordningen og få svar på dine spørgsmål på disse sider. Du er naturligvis også meget velkommen til at udfylde kontaktformularen, så vil vi vende tilbage til dig.

 

ENERGISELSKABERNES ENERGISPAREINDSATS

KRAV TIL BESPARELSER

Aftaler om tilskud til dokumenterede, realiserede energibesparelser skal leve op til gældende krav.

  • Aftale af 16. december 2016 mellem energi-, forsynings- og klimaministeren og net- og distributionsselskaberne inden for el, naturgas, fjernvarme og olie om selskabernes energispareindsats.

Se hele energispareaftalen, herunder aftalegundlag og bekendtgørelse her.

I skal som aktører være aktivt involveret i realiseringen af energibesparelserne. I skal medvirke til realisering af besparelser, som ikke ville være sket uden jeres indsats. Jeres involvering kan bestå i tilskud, rådgivning eller en kombination af de to.

Aftale om tilskud med NRGi Net A/S skal være indgået inden opstart af energispareprojektet hos kunden, og inden der indgås aftale med kunden om overdragelse af energibesparelserne.

Det vil sige, der må ikke være indgået aftale om køb og/eller levering af energibesparende materialer, udstyr mv. eller bindende aftale om igangsætning af energispareprojektet. Der må dog godt have været udført forundersøgelse, projektering og tilbudsgivning.

NRGi Net A/S får ved udbetaling af tilskuddet overdraget retten til at indberette de realiserede energibesparelser. Energibesparelserne kan ikke overdrages til andre.

Hvor stort er tilskuddet?
Energisparetilskuddets størrelse afhænger af, hvor meget energi der spares. Besparelsen opgøres i kWh og udregnes efter Energistyrelsens retningslinjer.

Besparelser beregnes enten specifikt eller efter standardværdikataloget.

 

NRGi NET A/S

KONTAKT OS OM VIDEREFORMIDLING AF TILSKUD

Du er naturligvis velkommen til at kontakte os og høre nærmere om jeres muligheder for at indgå en aftale om videreformidling af tilskud til jeres kunders energispareprojekter.

Telefon: 7222 6260
E-mail: energibesparelser@nrgi.dk

Du kan også allerede nu Udfyld kontaktformularen, og vi vil herefter kontakte dig.